Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Seszele - Dubaj - Oman - Dubaj    Dubaj - Marina
2022

Dubaj - Marina

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Po męczącym wczorajszym dniu postanowiliśmy zrobić coś "lajt". Pojechaliśmy do metrem do Dubaj Mariny.
Jest to dzielnica Dubaju położona nad sztucznie wykopanym zbiornikiem, połączonym z morzem. Po zbiorniku pływają lodzie i szybkie motorówki. Nabrzeża zbiornika stanowią 7 km deptak Marina Walk z setkami restauracji i knajpek. Wokół jest las wieżowców przeróżnych kształtów.
Spacerkiem przeszliśmy większość deptaku. Super widoki, ale szyja może rozboleć od ciągłego zadzierania głowy do góry :).
Obok jest wjazd na Jumeirah Palm, słynną sztucznie usypaną budowle w kształcie palmy.
Chcąc zobaczyć to "cudo" z góry, bo przecież z poziomu morza to nic nie widać, wjechaliśmy na 52 piętro Hotelu Hilton i w restauracji zamówiliśmy drinka, który umożliwił nam zajęcie miejsca przy stoliku z widokiem na wyspę.
Po spacerze i drinku pojechaliśmy do centrum handlowego Emirates Mall, żeby chociaż przez szybę obejrzeć zupełnie zwariowany pomysł - stok narciarski w miejscu gdzie temperatury rzadko spadają poniżej 30 stopni.
Jest on oczywiście wewnątrz. Jest wyciąg krzesełkowy, stok, różne Rynny lodowe do zjeżdżania. W środku było sporo ludzi i wszystko robiło wrażenie ciasnoty.
Ogląda się to jak jakieś wynaturzenie, mając przed oczyma piękne stoki narciarskie w prawdziwych górach w czasie prawdziwej zimy.