Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Islandia- 06.2017    Wodospady, renifery - droga do Asbyrgi
2017

Wodospady, renifery - droga do Asbyrgi

Islandia
Islandia, Ásbyrgi

Dzisiejszy dzień był pełen miłych niespodzianek.

Pierwszą była pogoda. Wietrzna, ale słoneczna co powodowało, że widoki po drodze i w miejscach zwiedzania były super.

Kolejną był wodospad Hengifoss, na drodze 931 do Klausturkaffi. Z parkingu trzeba było dojść ok. 1,5 godz pod dosyć stromą górę, ale widoki były urzekające. Był to chyba najładniejszy z dotychczas tutaj oglądanych przez nas wodospadów.

Klausturkafii to była restauracja polecana w wielu relacjach, gdzie za przystępną cenę, jak na Islandię (35 Euro/osobę) można zjeść różne tutejsze dania. Ograniczeniem jest tylko pojemność żołądka :).
Zaczęło się od zup (z owoców morza i grzybowa), dania drugie (renifer, jagnięcina, dorsz, kurczak), pasztety, sałatki, chleb i ciasta tutejsze, kawa, owoce. Wszystko było bardzo dobre więc trochę poszaleliśmy :). Szkoda, że nie można się najeść na zapas :)))

Po drodze spotkaliśmy też sporo różnej zwierzyny. Przede wszystkim – renifery (tym razem żywe :)), konie islandzkie, dzikie gęsi i kaczki.

Nie naniesiony na mapę, przy drodze nr 1, na mapę był kolejny ciekawy wodospad.

W końcu odbiliśmy od drogi nr 1 w szutrową drogę 864 i dojechaliśmy do wodospadu Dettifoss. Jest on podobno największy w Europie pod względem ilości spadającej wody. Czuć ten ogrom :).

Następny wodospad, na tej samej rzece – Hafragilsfoss, jest już dużo mniejszy.

Tutaj złapał nas mocny, 5 minutowy deszcz, po którym wyszła jak zwykle piękna podwójna tęcza.