Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Singapur, Malezja, Indonezja    Rantepao - dz. 3

Rantepao - dz. 3

Indonezja
Indonezja, Rantepao

Dla odreagowania wczorajszych emocji, dzisiaj poszliśmy z Mandą na sześciogodzinny treking.
Wcześniej udaliśmy się na targ świń i byków gdzie Torajowie mogą kupić byki i świnie na uroczystości pogrzebowe. Najdroższy jest byk „łaciaty” z niebieskimi oczyma. Osiąga on cenę 200.000.000 Rupii (20.000 USD).
Zwiedziliśmy też przylegający do targu zwierząt market warzywno- rybno – przyprawowo – i czego dusza zapragnie.
Trasa trekingu wiodła przez małe wioski, osady, pola i tarasy ryżowe. Ładne widoki i można było popodglądać zwyczajne życie Torajów. Było też sporo tradycyjnych domów i magazynów na ryż oraz domowych i skalnych grobowców.
Ciekawe były lasy z kępami olbrzymich bambusów.
Z rozmów i obserwacji wynika, że ludzie ciężko pracują na roli, ale większość pieniędzy przeznaczają na uroczystości pogrzebowe. Jest to dla nich najważniejsza i najbardziej oczekiwana „rozrywka”.

andrzejw
andrzejw - 2013-11-14 16:54
Panki Janki,zwróćcie uwagę na te grube bambusy - bambus jest trawą i jak wyrasta z ziemi to ma już tę grubość docelową.Rośnie już tylko w górę,nie wszerz.I podpytajcie przewodniczkę,jak szybko te grube bambusy rosną.W niektórych regionach aż 10-12cm dziennie ! I wtedy można "usłyszeć" jak rosną.Naprawdę.Jest to lekki trzask rosnącego bambusa.Ja się z tym spotkałem na Reunion,a ponoć jest to w kilku miejscach na świecie.
I dziękuję za powrót do "niormalności" :-)