Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    2012 - Hong Kong, Filipiny    Hong Kong - dz.2

Hong Kong - dz.2

Hong Kong
Hong Kong, Hong Kong

Pogoda się lekko poprawiła – jest cieplej, ale wciąż jest mgliście. Postanawiamy pojechać na wyspę Lantau i obejrzeć wielki posąg Buddy. Na wyspę dojeżdżamy metrem. Jesteśmy mocno pod wrażeniem komunikacji w Hong Kongu. Dziewięć linii metra, niezliczona ilość linii autobusowych i do tego tramwaje. Wszystko szybkie, nowe i bardzo dobrze poukładane i oznaczone. Później chcieliśmy jechać kolejką linową na wzgórze gdzie są świątynie i posąg. Kolejka jednak była w remoncie i pojechaliśmy autobusem. Jazda przez wzgórza jak na kolejce w wesołym miasteczku. Kierowca jechał szybko, a droga była kręta i mocno pofałdowana. Posąg Buddy okazały, świątynie też były interesujące. Poszliśmy jeszcze w bok (ok. 15 min.) do Whisper Path (Ścieżki szeptów). Interesująca kompozycja z wielkich bali drewnianych, ustawionych na planie chińskiego znaku „nieskończoności”. Na każdym balu wyryte były sentencje buddyjskie, taoistyczne i z Konfucjusza. Ostatni bal jest pusty.

Wróciliśmy do miasta ok. 18.00. Poszliśmy zobaczyć chwalone uliczki z suszonymi owocami morza, gniazdami ptasimi, antykami itp. Niestety totalna porażka. Parę sklepików. Nic ciekawego. W takim razie pojechaliśmy metrem na Aleję Gwiazd (niestety tylko chińskich!!!) skąd, codziennie o 20.00 można obserwować pokaz świateł i laserów na tle wieżowców będących na wyspie Hongkong. Pokaz był ładny więc zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy do hotelu.

Vincente
Vincente - 2012-01-27 21:13
Witajcie! dopiero zaczęliśmy ogladać Wasze podróże /wczoraj przywiozłem Jolandę z kursu kroju.../ .Podobał nam się stary Kijów, ale Hongkong to inna bajka .Myślę ile lat za murzynami jesteśmy jako nalepiej rozwijające się państwo Europy? Parę pytań : czy Budda na górce jest większy od naszego Jezusa postawionego na tej wsi polskiej zapomniałem nazwy/perdone ../ Dos: czy mogę takie bale drewniane postawić na swoim ogródku z alfabetem dla potomnych, by po fali ciemnogrodu mogli się odnależć?. Do interno zobaczenia Ja i Jolanda! Ps. U nas zima -9st

HJL
HJL - 2012-01-29 00:35
Vincente - Budda nie może być większy od Jezusa :) to po "uno", a dos - jesteś "wolny człowiek" w "wolnym" kraju.....
P.S. Mamy nadzieję, że kurs kroju był owocny i wszystko jest ok.