Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Madera - lipiec 2013    Funchal - Ribeiro Frio - Portela

Funchal - Ribeiro Frio - Portela

Portugal
Portugal, Funchal

Dzisiaj zrealizowaliśmy plan z soboty. Pojechaliśmy autobusem do Ribeiro Frio (Zimnej Rzeki). Tam rozpoczynają się dwa szlaki – jeden krótki (PR11) na punkt widokowy Balcoes, a drugi dłuższy (PR10) do miejscowości Portela. Pierwszy jest łatwy, krótki (1,5 km) wzdłuż nieczynnej lewady. Na końcu jest punkt widokowy z pięknym widokiem na szczyty i dolinę. Po powrocie pochodziliśmy po hodowli pstrąga tęczowego. Sporo basenów z przepływającą wodą i z pstrągami w różnej fazie rozwoju – od maluteńkiego narybku do sporych sztuk. Po chwili ruszyliśmy na szlak do Porteli wzdłuż lewady do Furado. Szlak lekko rozczarowuje gdyż jest tylko kilka punktów z których rozciągają się piękne widoki. Większość trasy jest w lesie (plus bo w cieniu) i przez to trochę monotonna. Ostrzeżenia, że jest to trasa trudna dla ludzi z lękiem wysokości są bez sensu, tak samo jak rady żeby wziąć latarki bo będą tunele. Jest jeden, ale krótki i jasny. Można wzdłuż trasy podziwiać kunszt budowniczych lewady. Wykute w skałach półki, zakręty i precyzyjny jednostajny spadek. Szlak skończyliśmy w Porteli, gdzie złapaliśmy autobus firmy SAM przez Machico do Funchal.