Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Ameryka Południowa    Arica

Arica

Chile
Chile, Arica

W Arice spędziliśmy dwa relaksowe dni. Centrum miasta okazało się b. przyjemne, z czystymi deptakami, zadbanymi budynkami(starymi i nowymi) i ładnymi placami. Wokół centrum jest właściwie jeden wielkie targowisko w budynkach.
W centrum jest dużo knajpek, gdzie zjedliśmy b. dobrą rybę i jakieś regionalne danie (też ok).
Ciekawostkami Arici są kościół i dawny budynek urzędu celnego zaprojektowany i wykonany przez pana Eifla (tego od wieży w Paryżu). Co ciekawsze konstrukcje były wykonane w Paryżu, przewiezione statkami i na miejscu zmontowane. Jak to się opłacało – pozostanie tajemnicą.
Wokół Arici jest kilka plaż, ale zupełnie pustych. Wygląda jakby było przed sezonem. Rano jest dosyć chłodno, ale w dzień ok. 25 stopni. Temperatura wody znośna.
Nad miastem wznosi się 100 m skała El Moro z punktem widokowym i wielką statułą Chrystusa.
Dni upłynęły nam na spacerach po plażach i deptakach, smakowaniu regionalnych dań i piw. Wieczory na degustacji chilijskich win. Na razie nie mamy faworyta. Ciężka i mozolna praca przed nami :).

rg
rg - 2012-10-31 14:10
Ry. Przyłączam się do tej ciężkiej roboty i wieczorem będę na odległość szukał z Wami faworyta!! U nas konkurencja ograniczona ale kilka egzemplarzy sie znajdzie. Pozdrowienia i wszystkiego naj... z okazji dnia wszystkich świętych, a wszyscy pomału dążymy do świętości.

bogucha
bogucha - 2012-10-31 20:04
Pozdrowienia z Miasta.
Widoczki super, ale brakuje mi jednego: gdzie jest Henia?
Możliwości są takie:
- zaginęła w "akcji"
- kupiłeś skomplikowany aparat i tylko Henia umie go obsługiwać.
Słupsk żąda więcej Heni!!!!

;

Barbara Empacher
Barbara Empacher - 2012-10-31 23:05
Też mnie martwi brak HENI!Czytam o Waszych wojażach z wypiekami na twarzy.Zazdroszczę doznań i niezapomnianych przeżyc.Pozdrawiam Was oboje.

Mirabel
Mirabel - 2012-10-31 23:52
Cześć, chciałam powiedzieć, że ekipa z Travel Chanel depcze wam po piętach. Nie wiem czy ich opłaciliście, czy może was śledzą. (he,he) U nas zimno, więc ogrzewamy się waszymi widokami. Pozdrowienia - Mirabel i Czacza