Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Seszele - Dubaj - Oman - Dubaj    Misfat Al Abriyeen
2022

Misfat Al Abriyeen

Oman
Oman, Bidiyah
Przejechano 11904 km

Rano pojechaliśmy jeszcze zobaczyć zabytkowa wioskę w pobliży Al Hamry - Misfat Al Abriyeen.
Jest ona położona wysoko ponad Al Hambrą, na stromym stoku.
Budynki są po przyklejane do siebie, a wokół wioski, poniżej, znajdują się tarasowe poletka z palmami i innymi uprawami.
Poletka zasilane są woda z gór, która jest rozprowadzana kanałami.
Wioska jest stosunkowo mocno skomercjalizowana, sporo jest malowniczo położonych kawiarni, restauracji i hotelików.
Wszystkie te działalności położone są w nowowybudowanych budynkach lub mocno wyremontowanych. Są też oczywiście stare budynki w stanie takim sobie.
Można pochodzić w labiryncie uliczek i ścieżkami pośród tarasowych upraw.
Po zwiedzaniu ruszylismy w drogę na południe w okolice pustyni Wahiba Sands.
Mieliśmy do przejechania ok 300 km. Krajobraz po drodze zmieniał się od wysokich gór po płaską, kamienista pustynię.
Parę razy spotkaliśmy wędrujące dromadery.