Geoblog.pl    lasoccy    Podróże    Hiszpania, Portugalia, Hiszpania - 2018    Comillas, Cudillero
2018

Comillas, Cudillero

Hiszpania
Hiszpania, Cudillero

Trwa nasza podróż po wybrzeżu Kantabrii i Asturii.
Linia brzegowa jest bardzo urozmaicona – jest dużo malowniczych zatoczek, często z plażami, ujść rzek, gdzie ulokowane są wioski rybackie, lub małe miasteczka.
Jest też dużo stromego, klifowego brzegu z malowniczymi latarniami.
Wyszukujemy też ciekawe miejsca do zwiedzania.
Jednym z takich miejsc było miasteczko Comillas z letnim pałacykiem La Capricho (Kaprys).
Jest to jedno z pierwszych dzieł słynnego hiszpańskiego architekta – Antonia Gaudiego.
Niezwykły, cukierkowy, budynek z zewnątrz i ciekawe rozwiązania architektoniczne wewnątrz.
Układ pomieszczeń pozwalał mieszkańcom podążać, w życiu codziennym, za ruchem słońca.
Innym ciekawym miejscem była niezwykle malowniczo położona wioska rybacka Cudillero, wciśnięta między dwa klify.
Jest tam też spory port rybacki i sporo restauracji z owocami morza.
Przez pobliskie drogi przebiega jeden z wariantów trasy pielgrzymki do Santiago de Compostella, na co wskazują liczne znaki przy drogach.